W jaki sposób sztuczna inteligencja krocza na rynek nieruchomości mieszkaniowych? Jak deweloperzy korzystają z jej możliwości? Sondę przygotował serwis nieruchomości dompress.pl.
Tomasz
Kaleta, dyrektor Departamentu Sprzedaży, Develia S.A.
W
naszej codziennej działalności wykorzystujemy różnego rodzaju aplikacje, które
za pomocą sztucznej inteligencji generują materiały graficzne, jak na przykład
wizualizacje oraz makiety 3D. Jesteśmy przekonani, że narzędzia oparte o
działania sztucznej inteligencji to technologia, która w najbliższych latach
będzie jednym z najszybciej rozwijających się sektorów IT.
Analizujemy
obecnie szersze zastosowania AI w spółce, m.in. poprzez dedykowane rozwiązania,
ponieważ jesteśmy świadomi dużego potencjału, jaki ta technologia oferuje na
wielu polach działalności deweloperskiej, od działań marketingowych, poprzez
obsługę klienta, kończąc na wsparciu procesów biznesowych w poszczególnych
działach spółki.
Odpowiednie
wykorzystanie AI w przyszłości może nam pomóc wypracować przewagę
konkurencyjną, m.in. dzięki maszynowej analizie dużych zbiorów danych,
preferencji zakupowych klientów czy tworzeniu spersonalizowanych ofert
nieruchomości.
Mariola
Żak, dyrektor sprzedaży i marketingu w Aurec Home
Sztuczna inteligencja rozwija się w
bardzo szybkim tempie i staje się coraz popularniejszym narzędziem, które
pomaga deweloperom i nabywcom w całym procesie sprzedaży nieruchomości. Warto
zauważyć, że SI w znacznym stopniu już od dawna jest wykorzystywana w procesie
sprzedaży nieruchomości. Mowa tu o wirtualnych spacerach, dzięki którym agenci
nieruchomości mogą umożliwić klientom zdalne zwiedzanie nieruchomości bez
potrzeby odwiedzenia jej na żywo.
Obecnie jednym z najważniejszych
zastosowań sztucznej inteligencji w branży nieruchomości jest analiza rynku.
Dzięki wykorzystaniu danych z różnych źródeł, o cenach nieruchomości,
lokalizacji, trendach rynkowych czy preferencji klientów, algorytmy SI mogą
dokładnie przewidzieć ceny nieruchomości na danym rynku w określonym czasie.
Oznacza to, że inwestorzy mogą podejmować bardziej trafne decyzje i lepiej
zarządzać swoimi portfelami nieruchomości.
Kolejnym zastosowaniem SI w sektorze
nieruchomości jest personalizacja ofert dla klientów. Dzięki analizie
preferencji klientów i historii ich wyszukiwania algorytmy mogą dostarczać
spersonalizowane oferty nieruchomości, które najlepiej pasują do ich potrzeb i
oczekiwań.
Małgorzata
Ostrowska, dyrektorka Pionu Marketingu i Sprzedaży w J.W. Construction
To użyteczna technologia, która z powodzeniem wkracza do wielu branż, w tym
także do naszej. W codziennej pracy wykorzystujemy już chat GPT. Standardem u
nas jest też już korzystanie z interaktywnych map czy spacerów wirtualnych,
które są dobrym sposobem na zobrazowanie klientom potencjału danej inwestycji i
ułatwienie decyzji zakupowej. Przy okazji prac nad nową stroną internetową
także rozważamy wprowadzenie rozwiązań bazujących na AI, które wspomogą
użytkowników w wyszukiwaniu najbardziej spersonalizowanej nieruchomości.
Joanna Chojecka, dyrektor ds.
sprzedaży i marketingu na Warszawę i Wrocław w Grupie Robyg
W
bieżącej działalności nie zapominamy o ciągłym testowaniu nowych narzędzi,
które co chwila pojawiają się w naszym zasięgu. Z algorytmami sztucznej
inteligencji jest podobnie, chociaż jest to wykorzystanie raczej testowe na
małą skalę. Głównie skupiamy się na takich polach, jak edycja
wizualizacji/zdjęć i tekstów za pomocą dostępnych wtyczek/narzędzi. Widzimy
spory potencjał przyspieszający pewne powtarzalne czynności. Na tym polu AI
potrafi być bardzo pomocna, ale takie aspekty, jak obsługa klienta w zakresie
doradztwa wymagają nadal osobistych relacji.
Angelika
Kliś, członek zarządu Atal S.A.
Widzimy
potencjał w automatyzacji pewnych procesów sprzedażowych, jednakże działamy na
rynku dóbr o wysokim pułapie cenowym. Tu wciąż liczy się wiedza, doświadczenie,
a także znajomość rynku i przepisów oraz tzw. miękkie kompetencje, w tym
predyspozycje osobowościowe. To kluczowe cechy, w oparciu o które budujemy
nasze zespoły sprzedażowe. Istotny jest także sam produkt. Sztuczna
inteligencja może nam pomóc w wielu kwestiach, lecz póki co nie zastąpi człowieka.
W o wiele większym stopniu korzystamy na chwilę obecną z zaawansowanych
narzędzi analitycznych i tzw. big data, które pomagają nam zintegrować
zarządzanie sprzedażą i ofertą.
Karolina
Bronszewska, członek zarządu, dyrektor Marketingu i Innowacji Ronson
Development
W
naszej firmie niejednokrotnie pokazywaliśmy, że z nowinkami technologicznymi
jesteśmy za pan brat. Natomiast kwestie kreatywności i elastyczności w
dostosowywaniu się do nowych okoliczności rynkowych mamy wdrukowane w DNA
działania. Przykładem są nasze pionierskie Wirtualne Dni Otwarte podczas
pandemii. Tym samym, nie wykluczamy, że w przyszłości sięgniemy po możliwości,
jakie oferuje sztuczna inteligencja. Pierwszym obszarem, w jakim rozważamy
testowanie AI jest prowadzenie kampanii interaktywnych, celem dostosowania
tekstów reklamowych i słów kluczowych.
Dawid
Wrona, członek zarządu w Archicom
Choć
obserwujemy aktualnie coraz większą otwartość biznesu na rozwiązania
technologiczne bazujące na sztucznej inteligencji, uważam, że prawdziwy boom
dopiero przed nami. Reprezentanci poszczególnych sektorów na rynku nieruchomości
debatują, nie tylko o potencjale SI, ale także praktycznych pomysłach na jej
wdrożenie.
Postanowiliśmy
skorzystać ze wsparcia sztucznej inteligencji w komunikacji podczas uruchamiania
sprzedaży mieszkań w nowym etapie osiedla River Point na Kępie Mieszczańskiej.
Technologia na podstawie opinii opracowanych przez ekspertów i dziennikarzy
pomogła nam stworzyć futurystyczne obrazy przedstawiające przyszłość wyspy,
które zaprezentowaliśmy podczas spotkania prasowego. W ten sposób pobudziliśmy
dyskusję, zarówno o losach tej lokalizacji, jak i niezagospodarowanym
potencjale SI w obszarach urbanistyki i architektury. W bardziej przyziemnych
obszarach sztuczna inteligencja może wspierać nas w żmudnych i powtarzalnych
obowiązkach, analizie danych czy dbaniu o cyberbezpieczeństwo, czym przyczynia
się do przekierowania uwagi pracowników na zadania o strategicznym znaczeniu z
perspektywy całej organizacji.
Zuzanna
Należyta, dyrektor ds. handlowych w Eco Classic
Sztuczna
inteligencja z pewnością wkroczy do naszej branży jednak ze względu na jej
specyfikę nie spodziewamy się rewolucyjnych zmian w najbliższym czasie.
Janusz Miller, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu Home
Invest
Sztuczna
inteligencja coraz bardziej wkracza w każdą dziedzinę naszego życia. Nie
inaczej jest na rynku nieruchomości. Już od dłuższego czasu korzystamy z
wirtualnych spacerów po mieszkaniach, które są generowane w dużej części przez
algorytmy sztucznej inteligencji. To samo dzieje się w przypadku wirtualnych
makiet dla budynków. Obecnie dzięki tej technologii można tworzyć teksty i
opisy dla nieruchomości, a także wizualizacje całych inwestycji. Na stronach
internetowych można także spotkać wirtualnych asystentów, którzy dostarczają
informacje w odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania.
Damian
Tomasik, twórca Alter Investment
Bacznie
obserwujemy wszystkie nowinki rynkowe, w tym technologiczne i wykorzystujemy w
naszej działalności. Sztuczna inteligencja coraz śmielej wchodzi na
konserwatywny rynek nieruchomości i chcemy ją w pełni, na miarę naszych
możliwości wykorzystać do efektywnej pracy naszego zespołu. Pierwszym krokiem,
jaki zamierzamy wdrażać to analiza nieruchomości przy wykorzystaniu technik sztucznej inteligencji.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz