Czy w tym roku zainteresowanie zakupem nowych
mieszkań utrzymuje się na podobnym poziomie, jak w roku ubiegłym? Czy
deweloperzy zauważają jakieś poważniejsze zmiany, jeśli chodzi o popyt? Sondę
prezentuje serwis nieruchomości Dompress.pl
Mirosław
Kujawski, członek zarządu LC Corp S.A.
Pierwszy i czwarty kwartał każdego roku to okres
dużego zainteresowania klientów zakupem, który wprost przekłada się na ilość
sprzedanych mieszkań. Podobnie jest również w tym roku, z tą różnicą, że ilość osób
zainteresowanych nabyciem lokali jest jeszcze większa niż przed rokiem. Przykładowo,
w styczniu br. mieliśmy w warszawskiej inwestycji Osiedle na Woli ponad 1000
zapytań o mieszkania, a w 2017 roku było średnio 500 zgłoszeń miesięcznie. Większe
zainteresowanie ze strony nabywców zauważamy również w innych projektach.
Tomasz Sujak, członek
zarządu Archicom S.A.
Końcówka roku zawsze jest okresem wzmożonej
aktywności klientów, co przekłada się na wysokie wyniki sprzedażowe w ostatnim
kwartale. Rekordowe zainteresowanie zakupami w roku ubiegłym sprawiło, że w
naturalny sposób ilość sprzedanych w pierwszym kwartale tego roku mieszkań jest
niższa. W związku z wprowadzeniem nowych inwestycji i uzupełnieniem chętnie
wybieranych osiedli, które mamy w planach spodziewamy się wzrostu zainteresowania
w nadchodzących miesiącach.
Eryk Nalberczyński, dyrektor ds.
sprzedaży Lokum Deweloper
Poziom sprzedaży na początku tego roku utrzymuje się
na podobnym poziomie, jak pod koniec 2017 roku. Notowany obecnie popyt jest również
satysfakcjonujący w porównaniu z początkiem ubiegłego roku. Dostrzegamy rosnące
zainteresowanie mieszkaniami wśród klientów, którzy są świadomi sytuacji na
rynku nieruchomości, związanej z niskim oprocentowaniem kredytów, zapowiadanymi
podwyżkami cen mieszkań i zmniejszającą się ilością nowych inwestycji w centrach
miast. Tacy nabywcy szybciej podejmują decyzje o zakupie.
Andrzej
Swoboda, wiceprezes zarządu Grupy CTE
W pierwszych miesiącach bieżącego roku obserwujemy
wyższe zainteresowanie zakupem mieszkań niż w analogicznym okresie zeszłego
roku.
Zuzanna
Kordzi, dyrektor ds. handlowych w Eco Classic
Nie odnotowujemy, ani spadku ilości wizyt w biurach
sprzedaży, ani wzrostu ilości nowych rezerwacji, czy podpisywanych umów. Dobra
sytuacja gospodarcza i rekordowo niskie bezrobocie przekłada się na optymizm klientów, którzy chętnie
poprawiają swój poziom życia oraz warunki mieszkaniowe.
Janusz
Miller, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu Home Invest
Sprzedaż mieszkań w Home Invest utrzymuje się obecnie
na podobnym poziomie, jak rok temu. Nie odczuliśmy spadku, ani gwałtownego
wzrostu zainteresowania ze strony klientów w porównaniu do roku ubiegłego.
Sprzedaż nadal utrzymuje się na satysfakcjonującym poziomie.
Mirosław
Bednarek, prezes zarządu Matexi Polska
Popyt na mieszkania nie słabnie. Myślę, że porównując
obecną sytuacje na rynku z analogicznym okresem ubiegłego roku, możemy mówić o
tendencji wzrostowej. Biorąc pod uwagę oczekiwany spadek podaży dobrej jakości
projektów na rynku stołecznym zakładamy wzrost zainteresowania naszą ofertą.
Przewidujemy dalsze zwiększenie dynamiki sprzedaży w poszczególnych projektach Matexi,
także tych uruchamianych w nowych lokalizacjach.
Adrian Potoczek, dyrektor ds.
sprzedaży w Wawel Service
Sprzedaż naszych mieszkań utrzymuje się na dokładnie
tym samym poziomie, jak w tamtym roku. Klienci są tak samo mocno zainteresowani
kupnem mieszkań, jak w minionych miesiącach. Nie odnotowaliśmy w tej kwestii
spadków. Popyt jest porównywalny, z tym jaki był w zeszłym roku w styczniu i
lutym.
Katarzyna
Dąbrowska, Senior Marketing Manager w Nexity Polska
Zainteresowanie klientów zakupem mieszkań nie
zmieniło się. W zależności od dzielnicy nabywcy najczęściej pytają o różnego rodzaju
nieruchomości. Na warszawskim Bemowie mamy klientów poszukujących rodzinnych
lokali 3- 4 pokojowych, w Ursusie najbardziej popularne są mieszkania dwupokojowe,
a na Ursynowie największym zainteresowaniem cieszą się kawalerki.
Małgorzata
Ostrowska, Członek Zarządu i Dyrektor Pionu Marketingu i Sprzedaży w J.W.
Construction Holding SA.
W pierwszych miesiącach tego roku popyt utrzymuje
się na bardzo dobrym poziomie. W 2017 roku zainteresowanie zakupem mieszkań stymulował
rządowy program Mieszkanie dla młodych. W tym roku program już się zakończył,
ale sprzedaż mieszkań nadal plasuje się na atrakcyjnym poziomie.
Wioletta
Kleniewska, dyrektor ds. Sprzedaży i Marketingu Polnord S.A.
Obserwujemy jedynie zmiany wynikające ze struktury
naszej oferty, które są typowe dla rynku nieruchomości. Cieszące się ogromną
popularnością dwupokojowe mieszkania o powierzchni 35 – 40 mkw., położone
blisko centrów miast, sprzedają się błyskawicznie. W Stacji Kazimierz na warszawskiej
Woli zostały nam obecnie ostatnie dwa mieszkania tego typu. Jako jedyni w
dzielnicy Piecki Migowo w Gdańsku posiadamy ofertę takich mieszkań – dwupokojowych
o metrażu od 43 mkw. w inwestycji Studio
Morena. Tu dynamika sprzedaży jest także wyższa od średniej rynkowej.
Sprzedaż przyspiesza także wraz ze zbliżaniem się
terminu zakończenia budowy, jak w Chabrowym Wzgórzu w Gdańsku Kowalach, gdzie
otrzymaliśmy już prawomocne pozwolenie na użytkowanie. Wolniejsze tempo
sprzedaży odnotowujemy natomiast w położonej w Wilanowie Rezydencji Brzozowy
Zakątek, w ofercie której pozostały lokale o większych metrażach, stąd nieco
dłużej trzeba poczekać na klienta.
Jerzy
Kłeczek, specjalista ds. marketingu w Activ Investment
Sprzedaż mieszkań jest porównywalnie wysoka, jak w
końcówce i analogicznym okresie
minionego roku. Nadal najchętniej kupowane są niewielkie mieszkania w celach
inwestycyjnych, najczęściej za gotówkę.
Autor: Dompress.pl
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz