Czy zmiany wywołane pandemią i zwiększone zapotrzebowanie na kompleksowe usługi w pobliżu miejsca zamieszkania w myśl zasady 15 minutowego miasta spowodowały wzrost popytu na lokale usługowe na terenie osiedli? Czy w nowych inwestycjach projektowanych jest więcej powierzchni usługowo-handlowych? W jakiej cenie są oferowane? Sondę przeprowadził serwis nieruchomości dompress.pl
Dawid Wrona, dyrektor sprzedaży Echo Investment
Przez pandemiczne obostrzenia zmienił się nasz rytm dnia, zatarł się
sztywny podział na życie prywatne i zawodowe oraz miejsca, które ten podział
wyznaczały. Znacznie więcej czasu spędzamy w domu i jego okolicy, więc wszystko
co niezbędne do życia chcemy mieć blisko siebie, czyli właśnie w odległości 15
minut od mieszkania - pieszo bądź na rowerze. Dlatego, odpowiadając na nowe
oczekiwania klientów, skupiamy się na tworzeniu przyjaznych, wielofunkcyjnych
przestrzeni do mieszkania, pracy, wypoczynku i miłego spędzania czasu z rodziną
oraz znajomymi. Ta zmiana podejścia jest także uzasadniona ekonomicznie. Cykle
koniunkturalne dla różnych sektorów są zwykle inne, kiedy jeden przechodzi
przez turbulencje, to inne radzą sobie lepiej. Dzięki temu projekty
„destination” są najbardziej odporne na zmiany rynkowe i jako całość pozostają
stabilne. Należy jednak przy tym pamiętać, że wciąż jesteśmy w trakcie
pandemii. Związana z nią niepewność spowalnia odbicie w sektorze usługowym i
gastronomicznym, przez co na prawdziwy boom na lokale usługowe musimy jeszcze
trochę poczekać. Chociaż wzrost zainteresowania naszymi lokalami jest już
odczuwalny, czego przykładem jest wybór Browarów Warszawskich na debiut
restauratorski Roberta Lewandowskiego.
Andrzej Oślizło, prezes zarządu Develia S.A.
Lokale usługowe od lat cieszą się niesłabnącym zainteresowaniem, szczególnie
te zlokalizowane w inwestycjach w centrach miast lub w dużych projektach
mieszkaniowych. Istnieje nawet cała wyspecjalizowana grupa inwestorów,
współpracujących z sieciami dyskontów, nabywających powierzchnie usługowe z
myślą o ich wynajmie pod obiekty handlowe.
W naszych projektach zawsze staramy się oferować tego rodzaju lokale.
Bliskość dobrze zaopatrzonych sklepów jest jednym z kluczowych kryteriów,
jakimi kierują się nabywcy mieszkań przy podejmowaniu decyzji zakupowych.
Obecnie tego typu lokale dostępne są w projektach Kamienna 145 we Wrocławiu,
Słoneczne Miasteczko, Centralna Park i Grzegórzecka 77 w Krakowie. Ich ceny w
zależności od inwestycji zaczynają się już od około 6 tys. zł netto za mkw.
Angelika Kliś, członek zarządu Atal S.A.
Lokale usługowo-handlowe w naszych wieloetapowych inwestycjach cieszą
się dużym zainteresowaniem. W przypadku dużych projektów przestrzenie
usługowo-handlowe są rezerwowane już w pierwszych dniach od uruchomienia
sprzedaży. Ich nabywcy mają świadomość, że nowe osiedle o dużej liczbie
mieszkań będzie generowało duży popyt na ich usługi. Nie zaobserwowaliśmy
istotnych zmian w popycie ze względu na pandemię, niezmiennie zapytań o lokale
jest bardzo dużo.
Jeśli chodzi o ceny takich przestrzeni, dla przykładu we wrocławskim
osiedlu Atal City Square za mkw. trzeba zapłacić 9 tys. zł netto. Osoby
poszukujące miejsca do prowadzenia biznesu w Łodzi może zainteresować oferta 40
lokali usługowych w projekcie Nowe Miasto Polesie, gdzie ceny mieszczą się w
przedziale 7-7,5 tys. zł/mkw. W Poznaniu mamy lokale usługowe w inwestycji
Apartamenty Milczańska w cenie netto 7 tys. zł/mkw.
Cezary Grabowski, dyrektor sprzedaży i marketingu
Bouygues Immobilier Polska
Obserwujemy znaczny wzrost popytu na lokale usługowe w realizowanych przez
nas inwestycjach. Dostajemy liczne zapytania, a klienci szukają najlepszych
powierzchni pod swoje usługi. Myślę, że można to powiązać z aktualnymi
potrzebami i coraz większą popularnością koncepcji miasta piętnastominutowego.
Mieszkańcy dużych miast szukają rozwiązań, dzięki którym będą mieli w zasięgu
ręki wszystko, czego potrzebują do wygodnego i wysokojakościowego życia. To
zauważalny trend nie tylko po stronie przyszłych mieszkańców, ale też
inwestorów poszukujących lokali pod swoją działalność.
Projektujemy lokale handlowo-usługowe o różnym metrażu, od 25 mkw. do
350 mkw. Mamy w ofercie coraz więcej takich powierzchni, m.in. w Centreville we
Wrocławiu i poznańskim Soleil de Malta. W każdej z tych inwestycji
zagospodarowaliśmy parter pod lokale handlowo-usługowe. Obecnie w sprzedaży
dostępne są dwa lokale usługowe o powierzchni 25 mkw. w Soleil de Malta w
Poznaniu w cenie 12 200 zł/mkw. oraz lokal o metrażu 137 mkw. w Centreville we
Wrocławiu w cenie 10 285 zł/mkw.
Adrian Potoczek, dyrektor ds. Sprzedaży i Marketingu w
Wawel Service
Nie ukrywam, że w naszej ofercie lokale usługowe sprzedają bardzo
szybko, dlatego też nie zauważyliśmy żadnej zależności wywołanej pandemią.
Zawsze kierowaliśmy się założeniem, że na każdym zrównoważonym osiedlu punkty
usługowe powinny się znaleźć i mieszkańcy powinni mieć wszystko w zasięgu ręki,
dzięki czemu osiedla będą spełniać wszystkie zasady idealnego osiedla. Prawie w
każdej z naszych inwestycji mieszkaniowej staramy się projektować około 3-4
lokale usługowe na parterze o różnych wielkościach od 100 mkw. do 300 mkw.
Wyjątkiem będą nowe, prestiżowe i kameralne projekty, które wkrótce będziemy
wprowadzać do oferty, tj. m.in. inwestycja Na Błonie 106 czy Wille Sowiniec,
osiedle pięknych willi przy ulicy Wiosennej na Woli Justowskiej.
Waldemar Olbryk, prezes Archicom S.A.
Kierunki te nie są niczym nowym, od jakiegoś czasu wzmożony jest trend
tworzenia nowej kompletnej i zrównoważonej tkanki miejskiej. Dbamy o taką
kompleksowość już na etapie planowania inwestycji, bo jesteśmy świadomi
olbrzymiej odpowiedzialności, jaka spoczywa na nas w zakresie tworzenia nowych
fragmentów miast, które służyć będą kolejnym pokoleniom. Dostęp do punktów
handlowo-usługowych, komunikacji i zieleni jest kluczowy dla mieszkańców.
Rynek nieruchomości w Polsce dojrzewa już do tego, że nie ma innej
drogi, jak odchodzenie od monokulturowych i rozproszonych stref zamieszkania w
stronę destynacji – tworzenia miejsc, które z założenia pełnią wiele funkcji i
w pełni odpowiadają na potrzeby mieszkańców. Są strefą do życia, wypoczynku i
biznesu. Wpisujemy się w to myślenie, tworząc np. nowe centrum wrocławskiego
Śródmieścia, realizowany w idei mixed use kompleks Browarów Wrocławskich.
Poprzez tę inwestycję oddajemy mieszkańcom Wrocławia zrewitalizowany teren XIX
wiecznego Browaru Piastowskiego. Obok zabudowy mieszkaniowej, na którą składa
się 12 budynków z dodatkową funkcją usługową na parterze, w tym 3 prestiżowe
postindustrialne obiekty loftowe, postawiliśmy na 32 lokale komercyjne, 5 500
mkw. powierzchni handlowo-usługowej. Jednocześnie pozostawiamy kompleks otwarty
na miasto i rzekę, tak by z różnorodności i mnogości usług mogli korzystać
wszyscy wrocławianie, a właściciele biznesów stale powiększali potencjał swojej
działalności i rzesze odbiorców.
Małgorzata Ostrowska, dyrektor Pionu Marketingu i
Sprzedaży w J.W. Construction Holding S.A.
W koncepcję zakładającą, że mieszkańcy miasta będą mieli pod ręką
wszystko, co potrzebne do życia idealnie wpisuje się Osiedle Bliska Wola, które
budowane jest etapami od 2014 roku, a jego ostatni element, tj.
mieszkalno-biurowo-aparthotelowy obiekt Bliska Wola Tower jest w finalnej fazie
realizacji. Z uwagi na lokalizację osiedle ma typowo miejski charakter,
znajduje się blisko przystanków komunikacji miejskiej, w niedużej odległości od
sklepów, przychodni i aptek, restauracji, przedszkoli i szkół. W okolicy jest
też pięć parków. W pobliżu są dwie duże hale sportowe i cztery baseny, kina i
teatry.
Osiedle jest prawie samowystarczalne dzięki swojej wewnętrznej strukturze.
Są tu osiedlowe pasaże handlowo-usługowe i lokale gastronomiczne, zajmujące
prawie 7 tys. mkw. powierzchni i bardzo rozbudowana część rekreacyjna: place
zabaw dla dzieci, ścieżki rowerowe, park fontann, a także boisko do siatkówki,
koszykówki, piłki ręcznej, piłki nożnej, badmintona i tenisa stołowego.
Ponadto, w budynku Bliska Wola Tower, gdzie powstanie 480 mieszkań zaplanowany
został na parterze pasaż handlowo-usługowy i dwupoziomowa część gastronomiczna.
Łącznie będzie tu 27 lokali usługowych. Tylko jeden jeszcze nie został
sprzedany. Prawie 10 tys. mkw. zajmie w Bliskiej Woli Tower powierzchnia
biurowa z odrębnym niż mieszkalna wejściem.
Mariusz Jędrzejczak, dyrektor działu komercjalizacji
usług Lokum Deweloper S.A.
W naszym odczuciu lokale handlowo-usługowe usytuowane na terenie
osiedli również przed okresem pandemii cieszyły się dużym powodzeniem.
Zainteresowanie najmem nie zwiększyło się, zmienił się natomiast model
wykorzystania samej przestrzeni. Obecnie zauważamy rotację klientów, którzy
poszukują strefy dla swojego biznesu bądź też zmieniają jego lokalizację.
Przy podejmowaniu decyzji ważna jest dla nich już nie tylko
funkcjonalność lokalu, ale też takie usytuowanie wśród innych firm, by na
osiedlu usługi uzupełniały się wzajemnie, a najemcy dobrze prosperowali
współpracując ze sobą. Biorąc pod uwagę aktualną sytuację, aby wyjść naprzeciw
oczekiwaniom klientów, jesteśmy przygotowani na wprowadzanie innowacyjnych i
nowoczesnych rozwiązań.
Na wszystkich inwestycjach wieloetapowych koncentrujemy się wokół
zapewnienia mieszkańcom pełnego pakietu usług, staramy się profilować najemców
działając w myśl wielu założeń koncepcji miasta piętnastominutowego. W ramach
powstającego obecnie osiedla Lokum Porto na wrocławskim Starym Mieście, oprócz powierzchni
biurowych, zaplanowaliśmy liczne gastronomie, usługi oraz strefę fitness, a
ponadto ofertę uzupełni także publiczna placówka przedszkolna. Zdobyte we
Wrocławiu doświadczenie wykorzystujemy również w Krakowie. W naszych
inwestycjach Lokum Salsa i Lokum Vista dostępne będą powierzchnie przeznaczone,
zarówno na wynajem, jak i na sprzedaż.
Joanna Chojecka, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu
na Warszawę i Wrocław w Robyg S.A.
Zauważamy trend koncentrowania się sfery zakupowej i usługowej
mieszkańców w obrębie osiedla. Pandemia spowodowała, że unikają oni dużych
obiektów i zatłoczonych miejsc, a jak najwięcej spraw chcą załatwić w pobliżu
miejsca zamieszkania. Dlatego spodziewamy się, że lokale usługowe na terenie
osiedli będą coraz bardziej popularne. Mamy taką ofertę w każdej, swojej
inwestycji.
Przykładem ciekawej propozycji są lokale w pasażu usługowym Forum Wola
o powierzchni od 80 do 280 mkw., co daje ponad 3 tys. mkw. przestrzeni
usługowo-handlowej. Forum Wola to inwestycja położona w nowej dzielnicy
mieszkaniowej. W osiedlu oddano już do użytku 860 mieszkań. Pasaż w osiedlu
Forum Wola to miejsce tętniące życiem niemal w samym sercu Warszawy. To idealne
miejsce, by stworzyć azyl dla firmy i mieć udział w budowaniu lokalnej
społeczności. Przestronne lokale usługowe mają potencjał dostosowania do
indywidualnych potrzeb i spełniają wymagania nowoczesnych przedsiębiorców.
Strefa usługowa osiedla tętni życiem, a przedsiębiorcy cieszą się dużym
zainteresowaniem swoimi usługami.
Karolina Bronszewska, członek zarządu, dyrektor
Marketingu i Innowacji w Ronson Development
Lokale usługowe w naszej ofercie cieszą się aktualnie bardzo dużą
popularnością. Są klasycznym produktem inwestycyjnym, który sprzedaje się
bardzo szybko. Gotowe lokale usługowe mieliśmy dostępne w projektach na
warszawskiej Woli i Mokotowie, ale one są już w większości sprzedane.
Podobnie w Ursusie Centralnym oraz inwestycji Miasto moje, gdzie
sprzedaliśmy już prawie wszystkie lokale usługowe. W I etapie Miasto moje,
lokale usługowe w znacznej większości zostały skomercjalizowane z sukcesem, co
zapewnia mieszkańcom zaspokojenie wszystkich podstawowych potrzeb. Są tam
sklepy, usługi beauty, piekarnia, warzywniak, przedszkole, żłobek, cukiernia. W
przygotowaniu jest również kawiarnia z salą zabaw dla dzieci.
Takie podejście do inwestycji bardzo się sprawdziło, klienci doceniają
komfort z tym związany, dlatego w najnowszych projektach będziemy chcieli
zadbać, by mieli zagwarantowany szeroki pakiet usług w ramach osiedla.
Powierzchnie usługowe są obecnie w fazie projektowania.
Robert Stachowiak, prezes zarządu SGI
Przy naszych obecnie realizowanych inwestycjach nie ma lokali
usługowych. Jednak planując je, na samym początku bardzo dokładnie badamy
rynek, analizujemy miejscowe plany zagospodarowania przestrzennego i warunki
zabudowy w okolicy, a także planowane inwestycje publiczne i prywatne. Wszystko
po to, by jak najlepiej określić przyszłe sąsiedztwo, w jakim nasz projekt
powstanie. Tworzymy program funkcjonalnego osiedla, który ma za zadanie
zweryfikować, czy lokalizacja jest wystarczająco nasycona najpotrzebniejszymi
usługami, czy może widać zainteresowanie wprowadzeniem m.in. funkcji
ponadstandardowych, typu fitness czy siłownia. Dodatkowo, uwzględnianie tzw.
zabudowy wielofunkcyjnej (mixed-used) jest czymś niezwykle istotnym. Żyjemy
szybko, chcemy mieć wszystko pod ręką, nie marnując czasu na dojazdy.
Jacek Wesołowski, dyrektor zarządzający Trei Real
Estate
Coraz więcej mówi się o koncepcjach miasta piętnastominutowego, mikromobilności
czy też dzielnicach kompletnych. To ważny kierunek wpływający na rozwój i
różnorodność lokalnego handlu oraz jakość życia mieszkańców.
Lokalami usługowymi o powierzchni 702 mkw. dysponujemy we Wrocławiu w
osiedlu Bacciarellego 54. Z kolei w łódzkim osiedlu Kraft znajdują się tylko
lokale mieszkaniowe. Wychodząc jednak naprzeciw społeczno-urbanistycznym
trendom rozwijamy w Polsce nowoczesną sieć parków handlowych pod marką Vendo
Park, oferującą nowy rodzaj konsumenckiego doświadczenia. Nasze projekty
naturalnie wtapiają się w miejski krajobraz i codzienne ścieżki zakupowe
mieszkańców.
Joanna Cendrowska, rzeczniczka prasowa Grupy
Eiffage Polska
We wszystkich inwestycjach Eiffage Immobilier Polska część powierzchni
przeznaczana jest na lokale usługowe, które w perspektywie mają służyć
mieszkańcom. Ale nie tylko taka przestrzeń cieszy się zainteresowaniem. Klienci
coraz większą wagę przykładają do otoczenia samej inwestycji, a szczególnie jej
wyposażenia w funkcjonalne powierzchnie wspólne. To zdecydowanie efekt
pandemii, podczas której zmianie uległ model pracy. Klienci dostrzegli zalety
pracy w domu, a jednocześnie odkryli możliwości, jakie daje dobrze
zaprojektowana przestrzeń wspólna. Świetlica czy klub mieszkańca wyposażone w
pełną infrastrukturę stały się alternatywą dla biura, miejscem integracji
sąsiedzkiej i dodatkową przestrzenią, którą dostaje się w cenie zakupionego
mieszkania. Takie rozwiązanie, oprócz lokali usługowych, oferujemy na przykład
we wrocławskim Atmo.
Anna Dużyńska, CEO w Equilis Poland
Faktycznie, obserwujemy na rynku zwiększone zainteresowanie lokalami
usługowymi na terenie nowych osiedli mieszkaniowych. Może to wynikać, zarówno z
rosnącej popularności koncepcji miasta piętnastominutowego, jak i ze
zwiększonej ilości zakupów takich lokali w celach inwestycyjnych. W naszym
projekcie w dzielnicy Ursus będziemy oferowali lokale usługowe o zróżnicowanych
powierzchniach, również lokale przystosowane do konkretnych typów działalności,
na przykład pod gastronomię.
Monika Perekitko, członek zarządu Matexi Polska
Zawsze traktowaliśmy dobrze zaprojektowane, atrakcyjne lokale usługowe,
nie tylko jako produkt, ale także potencjalne udogodnienie dla mieszkańców.
Staramy się dostarczać przemyślany projekt w tym zakresie i widzimy stałe, duże
zainteresowanie tego typu lokalami. Sądzę, że pandemia zwiększy zainteresowanie
dobrymi i przemyślanymi projektami deweloperskimi, w których po prostu dobrze
się mieszka, a dostępność atrakcyjnych usług i handlu w budynku to jeden z
ważnych czynników komfortu dla mieszkańców.
Janusz Miller, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu
Home Invest
Zauważamy coraz większe zainteresowanie lokalami usługowymi w naszych
inwestycjach. Sytuacja może mieć związek z tym, że podczas pandemii różnego
rodzaju usługi zlokalizowane w galeriach handlowych ucierpiały, gdyż całe
obiekty były zamknięte. Natomiast lokale usługowe zlokalizowane na terenie
osiedli, z bezpośrednim dostępem z zewnątrz w większości dobrze sobie radziły.
W naszej ofercie znajdują się jeszcze ostatnie gotowe lokale usługowe
na sprzedaż lub wynajem w inwestycji Apartamenty Okopowa 59A na Woli, w pobliżu
C.H. Westfield Arkadia oraz w osiedlu Warszawski Świt w dzielnicy Targówek.
Jeszcze w tym roku będzie oddany do użytkowania projekt Apartamenty
Oszmiańska 20 w pobliżu stacji metra Targówek Mieszkaniowy, gdzie również
dostępne są ostatnie lokale usługowe w parterze budynków. W czerwcu br.
wprowadziliśmy do przedsprzedaży drugi etap inwestycji Metro Park na pograniczu
Bielan i Żoliborza, w którym także znajdą się lokale usługowe. Najtańszy lokal
usługowy w naszej ofercie można kupić w cenie od 427 tys. zł netto.
Zuzanna Należyta, dyrektor ds. handlowych w Eco
Classic
Pandemia w przypadku wielu osób spowodowała zmianę systemu wartości.
Cenniejszy stał się czas z bliskimi nawet kosztem większych wydatków czy
mniejszych zarobków. Widzimy to w naszych zasiedlonych inwestycjach. Mieszkańcy
zamiast jechać do oddalonego marketu po tańsze zakupy wolą zejść do sklepu w
tym samym budynku a zaoszczędzony czas spędzić z dzieckiem na spacerze.
Natomiast wzrost popytu na lokale usługowe nie tyle ma źródło w pandemii, co
większym zainteresowaniu zakupami inwestycyjnymi.
Wojciech Chotkowski, prezes zarządu Aria Development
Wszystkie lokale usługowe w nowym Osiedlu Natura 2 zostały sprzedane
bądź zakontraktowane jeszcze przed rozpoczęciem sprzedaży mieszkań. Obecnie nie
mamy więc w ofercie tego typu lokali. Obserwujemy rosnący popyt na osiedla z
pełną infrastrukturą. Przymierzamy się do realizacji samowystarczalnych i
ekologicznych miasteczek ze szkołami, sklepami, powierzchnią biurową i
usługami. Rozpoczęliśmy projektowanie tego typu osiedla pod Warszawą i w
Poznaniu.
Mariola Żak, dyrektor sprzedaży i marketingu Aurec
Home
Zdecydowanie jest to dla nas istotna kwestia. Nasze projekty,
Miasteczko Jutrzenki i Fabrica Ursus, mimo świetnej komunikacji z centrum
miasta, są od niego oddalone. Koncepcja miasta piętnastominutowego jest nam
bardzo bliska. Dbamy o to, by mieszkańcy osiedli mieli jak najlepszy dostęp do
sklepów, restauracji i salonów usługowych, a rodzinom zapewniamy
przedszkola na terenie osiedli. Sektor usługowo-handlowy chętnie z nami
współpracuje, widząc w tym duży potencjał rozwoju.
Robert Urbański, prezes zarządu w Baltic Estate
Zainteresowanie lokalami usługowymi to jedna kwestia, a zmiany w
funkcjonalności budynków to drugi i być może istotniejszy kierunek zmian. Do
każdego projektu podchodzimy indywidulanie, ale oczywiście znajdujemy dla
nich wiele cech wspólnych, które traktujemy jako standard. Myślę o podwyższonej
akustyce, instalacji antysmogowej, pralni, paczkomatach, parkingach rowerowych
i stacjach naprawy rowerów, boxach magazynowych, gniazdach ładowania
samochodów, elektronicznych zamkach i oczywiście smart home. Ważną cechą
naszych projektów jest również przestrzeń co working. Z dobrą paletą usług oraz
dostępem do sieci mało i średniopowierzchniowych tworzymy tzw. miasto
piętnastominutowe.
Edyta Kołodziej, dyrektor sprzedaży i marketingu w
Nickel Development
Koncepcja 15 minutowego miasta jest nam bardzo bliska. Życzylibyśmy
sobie, aby monofunkcyjne dzielnice ustąpiły miejsca dobrze zaplanowanym
osiedlom, gdzie faktycznie w kwadrans będzie można dojść lub dojechać do
wszystkich miejsc realizujących nasze potrzeby. Skupisko kilku budynków z
zaprojektowanymi na parterach lokalami usługowymi jest krokiem w dobrym
kierunku. W budowanych przez nas inwestycjach od dłuższego już czasu
obserwujemy wzrost zainteresowania lokalami usługowymi. Nabywają je, zarówno
inwestorzy, wynajmując następnie lokal najemcom i traktując jako doskonałą
lokatę kapitału, ale także nieduże firmy i przedsiębiorcy z zamiarem
prowadzenia własnej działalności.
Nasz najnowszy projekt – FIQUS Marcelin jest inwestycją wielofunkcyjną,
w której na parterze zaprojektowaliśmy lokale usługowe. Pomimo trwającej
dopiero przedsprzedaży już połowa z nich znalazła nabywców. Podobnie, dużymi
zainteresowaniem cieszyły się lokale w inwestycji ST_ART Piątkowo, którą z
kolei planujemy zakończyć w trzecim kwartale bieżącego roku.
Sebastian Barandziak, prezes zarządu Dekpol Deweloper
W dotychczasowych projektach nie oferowaliśmy lokali usługowych na
terenie realizowanych osiedli. Niemniej, zauważalne jest to, że klienci przy
wyborze mieszkania czy apartamentu zwracają coraz większą uwagę na towarzyszącą
danej inwestycji infrastrukturę oraz zaplecze usługowe. Przekłada się to na
lokowanie inwestycji w okolicach, gdzie ta infrastruktura i dostęp do usług
jest już rozwinięta bądź też prężnie się rozwija. Dlatego nasze obecnie
projektowane inwestycje również są weryfikowane pod kątem zapotrzebowania na
tego typu udogodnienia. Projekty staramy się umiejscawiać w lokalizacjach
z pełną infrastrukturą. Najlepszymi przykładami mogą być inwestycje Grano
Residence w gdańskim Śródmieściu, Osiedle Foresta w Gdańsku Piecki Migowo, czy Osiedle
Zielone w gdańskim Jasieniu.
Autor: Dompress.pl
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz